Subestimarea marketing-ului in domeniul medical

Simon Sinek spunea : ” Nimeni nu cumpara ceea ce faci, ci MOTIVUL pe care il ai facand acel lucru.”

Intr-un articol trecut te intrebam:  De ce ti-ai deschis clinica? (poti vizualiza articolul aici: https://brandmatic.ro/de-ce-ti-ai-facut-cabinet-clinica/ )
Revin asupra subiectului si iti spun ca pacientii tai au mult mai multa nevoie de tine si de echipa ta, iar felul in care esti PREZENT in social media si pe restul canalelor de comunicare, este definitoriu pentru ei.

Iata 8 dintre cele mai subestimate aspecte de marketing pe care un cabinet le face :

  1. Management-ul organizatiei. Fiecare membru al echipei este necesar sa isi cunoasca atributiile si rostul in clinica.
  2. Imaginea brandului si a echipei – Identitatea vizuala, misiunea si valorile companiei nu sunt comunicate si cunoscute, SIMTITE ca o religie comuna.
  3. Actiunile de marketing  nu sunt comunicate echipei. Echipa nu stie ce anume se dorese si ce anume se urmareste prin activitatile de promovare.
  4. Continut fara substanta. Text, informatie, poze, video, lipsite de calitate, claritate si mai ales fara DIRECTIE.
  5. Axarea pe oferte si promotii inaintea comunicarii eficiente cu pacientii, atat in online cat si in offline ( telefon, receptie, cabinet)
  6. Ascultarea. Procesul de ascultare este definitoriu in relatia cu pacinetii.  Indiferent daca tu sti care este cel mai bun tratament pentru un pacient, este important sa ii asculti doleantele, doar asa creezi o relatie bazata pe incredere!
  7. Apeleaza la persoane necalificate pentru realizarea activitatilor de comunicare si marketing. Persoane care poate au cunostinte de marketing, dar nu au cunostinte de management astfel incat sa inteleaga profilul business-ului si cu atat mai putin, nu au cunostinte medicale  incat sa gaseasca LIMBAJUL de exprimare in randul pacientilor.
  8. Rapoartele de productivitate. Nu au o masura de evaluare periodica a activitatilor de marketing si nu urmaresc evolutia business-ului bazata pe date reale, palpabile.

Bonus la aceste 8 greseli, as adauga NEINCREDEREA. Atunci cand se porneste cu un scop comun si cu transparenta in actiuni, nu trebuie sa existe neincredere. Neincrederea este inamicul oricarui organism!

Cum alegi marketing-ul potrivit? Cu incredere, cu setare de obiective clare, cu interactiune repetata, cu furnizare de informatii, cu urmarire a evolutiei, a rapoartelor, cu investire in pregatirea echipei, cu motivarea ei, cu intelegere, previziune si ANTICIPARE.

Ai o intrebare?

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *