marketing in 2019, medical marketing 2019, 2019 in marketing

Marketingul medical: Diagnostic și tratament pe 2019

La fel ca domeniul pe care îl comunică, marketingul medical presupune o capacitate uriașă de contextualizare și adaptare la mediu.

Trăim o revoluție medicală datorată masivului salt tehnologic din ultimii ani. Iar acest lucru presupune un adevărat  “transplant de paradigmă” și în comunicare.

 

Cuvântul-cheie pentru anul 2019: confort.

 

Știm cu toții că în sistemul privat nu mai există pacienți și sală de așteptare. Există consumatori de servicii medicale și motoare de căutare.

Ceea ce înseamnă o capacitate mult mai mare de alegere, astfel încât experiența clientului să fie una cât mai confortabilă.

În ce se traduce o experiență confortabilă?

 

+ Rapiditate. Programări online funcționale și, odată ce ele, timp de așteptare redus la minimum. Se preconizează că marii jucători pe piața medicală vor automatiza în 2019 programările, înlocuind formularele și telefoanele cu chatbots – capabile să ofere și să înregistreze informații în timp real.

 

+ Proximitate. Pe bună dreptate, oamenii au nevoie de servicii cât mai aproape de ei. Soluția de Geofencing sau SEO hiper-targetat va fi tot mai utilizată în publicitatea medicală, permițându-i pacientului să vadă ad-uri și servicii disponibile doar în zona lui de interes, adaptate nevoilor, obiceiurilor și activităților punctuale.

+ Încredere. Clădită pe rezultate, iar rezultatele sunt vizibile în review-urile online. 89% dintre oameni citesc comentariile celorlalți pacienți și le consideră la fel de importante ca recomandarea unei cunoștințe. Așadar, se așteaptă investiții masive în reputația digitală!

 

+ Eficiență. Dacă programările telefonice vor deveni pe cale de dispariție în 2019, datorită automatizării prin chatbots, la fel se va întâmpla și cu o parte din consultațiile la cabinet. Telemedicina va câștiga teren important, astfel că pacienții cu mobilitate redusă sau mamele extrem de ocupate vor avea posibilitatea comunicării directe, online cu medicul curant.  

 

+ Dosar personalizat. Tot mai mulți pacienți utilizează device-uri electronice care le monitorizează starea de sănătate. Unul dintre trendurile anului 2019 va fi integrarea datelor din device-urile personale în dosarul medical al pacientului. Astfel va fi posibilă generarea unui profil medical complet, prin tehnici adiționale de inteligență artificială.

 

+ Acces la educație medicală. Prin content clar, “tradus” în limbajul comun și cât mai puțin abstract. Advertiserii medicali vor deveni tot mai prezenți și mai vocali în social media, cu content video atractiv și transparent.

 

+ Soluții în timp real. Prin reclame contextuale, care abordează probleme cu caracter sezonier (ex. alergii, virusuri, epidemii etc.). Real time marketing-ul devine erou și în domeniul medical, răspunzând nevoii pacienților de a le fi recunoscute nevoile aici-și-acum.

 

Așadar, dacă în 2019 pacienții vor căuta indici tot mai ridicați de confort, furnizorii de servicii medicale trebuie să aibă în vedere un singur lucru: automatizare!

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *