Ce este managementul medical?
Managementul medical este unul dintre cele mai sensibile si poate responsabile forme de management. Acesta se refera la atenta organizare si coordonare a unui business si presupune cunoasterea unui complex de abilitati din sfera manageriala si a sanatatii.
Sa privesti sanatatea ca pe un lucru primordial, esential sub toate aspectele, sa respecti autoritatea medicilor, sa stii sa decodezi nevoile si asteptarilor pacientilor, sa ai abilitatea de a dirija tot fluxul operational si toate acestea cu scopul de a livra cel mai potrivit tratament, astfel incat pacientul sa vrea sa revina. Acesta este imaginea unui management de succes!
Aceste abilitati manageriale se dobandesc in timp si presupune multa pregatire conexa. Important de retinut este faptul ca nici un medic nu dobandeste astfel de notinuti in perioada de formare educationala.
De ce managementul medical vine la pachet cu marketingul?
Raspunsul este destul de simplu, de ce ai vrea sa produci un bun/serviciu daca nu te intereseaza sa il oferi corect spre consum?
In cazul de fata, crearea de marketing in sfera sanatatii este un domeniu foarte nisat si presupune cunoasterea unor notiuni medicale care sa se alipeasca celorlalte skilluri de marketing.
Respectarea fiecarui domeniu este una esentiala iar ele trebuie sa conlucreze in satisfacerea cerintelor si nevoilor pacientilor. Asadar, focusarea de aceasta data este pe pacienti, nu pe clienti.
Ce contine acest serviciu?
Management
Marketing
Fise de lucru
Cui se adreseaza?
In primul rand acest serviciu se adreseaza medicilor care urmeaza sa isi deschida propriul cabinet sau clinica, indiferent de specializare. Binenteles ca este un plus sa apleze la acest serviciu inainte de a face orice demers logistic in aceasta directe, inainte de a incepe activitatea conform aceleasi zicale ” mai bine sa previi decat sa tratezi” insa exista solutii si daca lucrurile se intampla intr-o alta ordine.
O mare parte dintre medici isi incep activitatea si dupa o perioada incep sa constate ca incep sa profeseze din ce in ce mai putin deoarece le parvin diferite atributii ce nu au legatura cu aria de pregatire, pierd sirul pacientilor, incasarilor, stocurilor de consumabile, etc. Iti suna cunoscut, te confrunti cu o astfel de situatie?
Mai exista si varianta oamenilor de afaceri care isi doresc sa investeasca in domeniu medical dar nu au know how-ul managementului medical iar asocierea cu unul sau mai multi medici nu este suficienta pentru asigurarea profitabilitatii busines-ului. Acestia au nevoie de o indrumare si consiliere specifica, in cazul de fata M&MM.