Articole

Cine te-a pus sa le incerci pe toate?!?

Ti se intampla des sa ajunga la tine un pacient cu o dantura complet compromisa din cauza neglijentei, din cauza interventiilor medicale facute in alte cabinete intr-un mod superficial si esti pus in situatia neplacuta de a-i spune pacientului ca nu se mai poate recupera nimic?
Te uiti la lucrarile facute anterior si esti uimit ca pot exista astfel de “profesionisti”? Stii ca totul putea fi salvat daca… n lucruri s-ar fi intamplat altfel. Asadar, iti revine “the dirty job”,  adica sa repari, sa construiesti ceva solid, de calitate, si sa ii castigi increderea pacientului.
Acelasi lucru se intampla si in marketing. Identic. Cabinetele ajung la noi complet dezamagite de bugetele de promovare investite fara succes in campanii de PR si marketing care nu le-au generat nici pe departe ceea ce promiteau.
Aici intervin intrebarile: cum ai site-ul construit, ai SEO, cum ai targetat, unde, pe ce platforme, ce eventimente, ce influenceri, ce printuri, ce add-uri, ce bugete, in ce perioade, in ce zone etc. Si atunci, facand aceste sapaturi, incet-incet, noi, ca agentia Brandmatic, incepem sa “scoatem de sub pres” ceea ce managementul a ignorat, ceea ce angajatii nu au facut, ceea ce responsabilul cu site-ul sau cu Facebook-ul a lasat neterminat sau ce s-a facut gresit.

De ce sa testezi intr-o perioada de 1-3 luni 10 trenduri de marketing fara o strategie si sa te astepti la rezultate spectaculoase? Raspuns: ca sa ajungi cu pasi siguri la concluzia ca: “marketing-ul nu este bun”. Si, astfel, ma vad obligata sa revin la intrebarea initiala…

Acum ca am identificat cauzele, iti propun sa incepem sa constuim din punctul in care suntem, fara reprosuri si fara resentimente pentru ”strategiile  profesionistilor ” din trecut!

Ai o intrebare?

Marketing Medical, Branding, Brandmatic by Alina Sava

De ce ti-ai facut cabinet / clinica?

Cunoasteti comportamentul unui copil in jurul varstei de 4 ani? Ei bine, totul in universului lui se rezuma la aceasta intrebare aproape obsesiva si epuizanta pentru un adult, “DE CE?”.

Partea interesanta este ca aceasta perioada a de ce?-urilor revine si in viata de adult. “DE CE?”,  o sa ma intrebati? 🙂  Pentru ca revine perioada de evolutie, de schimbare, de escaladare, de descoperire, de intelegere, de maturizare.
Exista o vorba care spune ca “oameni mai putin inteligenti, nu pun intrebari”.  De ce? Pentru ca lor le place sa traga concluzii din pareri si comportamente personale fara sa descopere intregul.

Ai o intrebare?

Oprim filosofia si te intreb: “De ce ti-ai deschis cabinet?” Fac asta cu toti medicii si antreprenorii din zona medicala, iar majoritatea ori se blocheaza (si parca imi spun din priviri “nu e evident?”) ori nu stiu sa dea un raspuns real.
Sa enumar cele mai des intalnite raspunsuri: “asa si-au dorit ai mei, era o traditie de familie, mi-am dorit sa am un statut impozant, mi-am dorit sa castig bine, mi-am dorit sa am o viata luxoasa, sa le ofer copiilor un viitor etc.”.
Bun, si mai departe, si mai departe, si mai departe, te intreb la fel de obsesiv ca un copil de 4 ani cu riscul de a ma crede  blocata intr-o idee fixa. CE VREI TU SA OFERI, CUI SI DE CE? Care este acel  ceva mai presus de ce fac toti ceilalti din bransa ta? CARE ESTE SCOPUL TAU IDEAL? Unde vrei sa duci asta si PENTRU CE?

Da, este greu sa iti raspunzi, dar daca nu o faci risti sa ramai in aceasta zona.  Viata la cabinet devine din ce in ce mai stresanta, te consuma, te epuizeaza, angajatii te privesc ca pe un tiran, iar tu nu intelegi de ce ei nu au capacitatea de a se implica si a vedea  importanta business-ului tau.  Scrie-ti cu pixul pe hartie toate de ce?-urile!
DE CE sa alegi un plan de business, DE CE sa faci marketing medical si  nu marketing din alta zona, DE CE management medical?

Implineste potentialul! 🙂

Contact

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.