Articole

Mai intai management si apoi marketing

O clinica medicala are nevoie in primul rand de management si apoi de marketing.

Evident ca ideal ar fi ca aceste 2 lucruri sa mearga in paralel deoarece dinamica pietii nu ne permite sa fim in deriva.

Antreprenorii stiu deja ca timpul costa, isi doresc rezultate imediate din partea echipei, din partea actiunilor de marketing, clienti/pacienti noi si automat- profit.

Atentie!! Nu pacientii noi sunt principalii generatori de income, ei reprezinta data “necunoscuta” pe care nu te poti baza 100%. Concenteaza-ti atentia pe bazele de date existente si sporeste interactiunea cu acestia prin canalele de comunicare potrivite in functie de varsta, nivel educatie, statut social si financiar. Canalizati-va atentia pe expereinta pacientului, masurati, analizati si imbunatatiti constant.

Spuneam ca este nevoie de management in primul rand, iar aceasta componenta nu inseamna altceva decat ORGANIZARE, sistematizare si automatizare pe toate palierele verticale si orizontale ale organizatiei.Oricat de mult iti doresti tu, ca antreprenor, sa ajungi la un nivel de business autonom, te asigur ca nu poti ”fenta” etape in dezvoltare.
Desi credeam in egalitate intre membrii echipei, din pacate la nivel national, nu suntem pregatiti suficient pentru acest lucru. Este nevoie de ierarhizare, de o oarecare subordonare la nivel de raportare. Posturile sunt in procent de 80% fixe si restul de 20% mutabile, flexibile, care intreprind extra task-uri ce nu au legatura efectiv cu profesia de baza. Acest procent de 20% trebuie definit pentru fiecare organizatie/ clinica in parte. Pentru dezvoltarea acestor abilitati este nevoie de pregatire interna, de traininguri specifice, de intelegere a proceselor de lucru.Toti angajatii devin oameni de actiune, avem in vedere supervizarea si raportarea. Acestia se transforma in canale de comunicare eficienta, totul in jurul generatorului de income -pacientul.

Cand toate lucrurile sunt stabilizate la nivel de management, atunci putem da “volumul mai tare” la marketing. Atragem atentia asupra punctelor noastre forte, nu asupra unei echipe in deriva.

Asadar, care este urmatorul pas?