Cum identifici publicul tinta?

In calitate de manager / proprietar de business este foarte important sa intelegi cui se adreseaza servicul pe care il oferi.

Am sa iau drept exemplu un business medical care ofera servicii stomatologice. In prima faza vei spune ca oferi servicii de stomatologie generala si implantologie, adica pacienti de toate varstele si cu toate afectiunile, cu un serviciu clar dedicat pacientilor care se califica pentru un tratament pe implanturi dentare.

Pana aici totul este generic, nu poti face o promovare pe o plaja atat de larga, deoarece raspunsurile vor fi destul de vagi. Iti recomand sa incepi prin a-ti segmenta pacientii in functie de nevoi, varsta, sex, categorie sociala.

Iata care sunt intrebarile care te pot ajuta in identificarea corecta a pacientilor pe care trebuie sa ii vizezi, daca iti doresti o promovare eficienta:

  1. Cui ma adresez?
  2. Pe cine vreau sa vizez?
  3. Ce categorie sociala / cu ce venituri?
  4. Care este serviciul meu forte?
  5. Cu ce ma deosebesc de restul?
  6. Care este portretul pacientului meu? In functie de rapoartele pe care ti le genereaza soft-ul din receptie poti extrage datele cele mai exacte ale pacientului tau de implanto, daca nu ai aceste date, iti sugerez sa iti contruiesti acest portret.

Exemplu: Vreau sa promovez serviciul de implantologie, aleg barbati si femei cu varsta intre 40 si 60 de ani, cu venituri mediu spre high, din zona cea mai apropiata clinicii mele. Iar de aici mergi mai in profunzime si devino mai specific in comunicare si promovare.

In felul acesta nu te vei mai confrunta cu frustrarea de a avea prea multe consultatii pe care nu le converstesti sau pacienti care se opresc din tratament. Nu vei mai irosi timp in cabinet si nici resurse financiare pentru plata unor campanii care nu iti aduc rezultatul dorit.

Ca bonus la acesta recomandare iti sugerez sa rezumi si sa subliniezi particularitatile business-ului tau in cateva cuvinte clare, aspecte care ii vor determina pe pacienti sa te aleaga dintr-o multitudine de afaceri cu acelasi profil ca al tau.

Vrei o strategie de promovare pentru afacerea ta?

Scrie-ne pe contact@brandmatic.ro!

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *