Angajatii competenti aleg business-urile competente

Exista noi principii si altgoritmi de recrutare valabile pentru majoritatea industriilor, cu atat mai evidente in societatea medicala.
In ultima perioada angajatorii afirma tot mai des urmatoarele lucruri:”nu exista forta de munca, toti migreaza, vor salarii foarte mari si nu se implica, nu sunt deloc pregatiti, nu inteleg ceea ce facem si cat investim, nu mai am incredere in nimeni.”
De cealalta parte, angajatii au si ei nemultumirile lor uneori fondate, alteori neintelese si totul incepe sa se clatine. Se strica relatii pe toate directiile, de la angajat catre management sau invers si toate, in mod complet eronat, se rasfrange asupra clientului/ pacientului. Se inregistreaza pierderi, capital de imagine si respect.
Iata 5 aspecte esentiale de urmat pentru angajatori:
 “
1. Alege-ti angajatii pentru clienti, nu trebuie sa fie pe placul tau, clientii trebuie sa ii placa. Regula “daca nu imi place mie nu o sa placa nimanui” nu se aplica. La fel ca in marketing, vizezi segmentul de target, angajatii trebuie sa se potriveasca target-ului.
2. Trateza-ti angajatii asa cum ai vrea ca ei sa iti trateze clientii/ pacientii.
3. Angajeaza in functie de caracter si competente. Angajeaza oameni cu caractere diferite, doar asa acoperi toata aria de competente si obtineti impreuna performanta, prin idei si opinii diferite. Incurajeaza debate-ul orientat catre performanta.
4. Prezinta-le un plan de cariera in interiorul companiei si ofera-le un mediu de crestere.
5. Tranfera-le  cunoastere. Fii un leader, fii primul care ia initiativa, fii un model pentru echipa ta, fii sincer si transparent.
Vrei angajati buni? Devino tu ca institutie mai bun! Legea atractiei functioneaza pe deplin.
Se spune ca oamenii care se aseamana, se aduna. Nimic mai adevarat, asa ca daca un angajat, la un moment dat, alege sa plece din organizatie tot ce trebuie sa faci este sa intelegi pe deplin motivul real si sa accepti ca evolutia in unele cazuri se intampla in mod diferit. Fiecare are dreptul sa experimenteze, sa evolueze sau sa aleaga sa stagneze o perioada mai lunga intr-o anumita faza. Incheiati o colaborare cu respect si recunostinta, de ambele parti, pentru intregul parcurs impreuna.

 Simon Sinek spunea ca oamenii care sunt implicati intr-un proiect care ii misca din punct de vedere emotional, isi vor dori sa se implice, sa contribuie. La fel cum clientii/ pacientii vor alege serviciile pe care le furnizezi pe considerente emotionale, la fel angajatii vor ramane aproape de echipa atata timp cat pot contribui din toata inima.