consultanta management si marketing medical

A renuntat la Germania pentru a da o mana de ajutor industriei medicale Romanesti

[Interviu Volksbank]

Alina Sava este antreprenoarea care a renuntat la tot ce ii oferea Germania pentru a da o mana de ajutor industriei medicale Romanesti, cum a reusit acest lucru si ce a determinat-o sa faca acest lucru aflam din interviul urmator:

Ce te-a determinat sa alegi domeniul medical avand in vedere ca nu esti medic?
 Stiam ca Romania are medici extraordinari care au nevoie de un management bun, de suport in relationarea cu pacientii, de organizarea echipelor non-medicale si de o comunicare interna si externa cat mai buna. Competentele mele se aflau in sfera comunicarii si a managementului. Pentru o persoana care vine dintr-un sistem organizat, observa imediat ce nu functioneaza, iar eu am simtit imediat ca trebuie sa ma implic.
Cum a fost intoarcerea in Romania, te-ai acomodat usor?
Imi aduc aminte ca primul lucru pe care l-am facut a fost o asigurare medicala privata destul de consistenta, plus o alta sigurare de sanatate mai ampla pe termen lung. Un lucru destul de neobisnuit pentru o persoana tanara, si pentru Romania, dar asa ma simteam in siguranta.
Apoi a inceput interactiunea cu o mentalitate cu care eu nu eram obisnuita, atunci a inceput sa fie greu. A trebuit sa demonstrez ca stiu ceea ce fac, ca pot si ca am solutii. A fost greu pentru ca aduceam un nou sistem de lucru care se baza pe studii si  experienta si nu cunosteam “scurtaturile” sau sintagma “am eu pe cineva” acum ma amuz…
Cum ai devenit antreprenor si cat te-a costat acest lucru?
Un antreprenor devine antreprenor fara sa se concentreze pe acest rol. Devine antreprenor pentru ca este dispus sa se dedice 100% nevoilor existente in piata, intr-un anumit domeniu, pentru un scop mai presus de interesul propriu. M-a costat timplu petrecut cu prietenii, cu familia, cu lucrurile si actiunile obisnuite pe care este normal sa le faci o o anumita varsta. In timp ce prietenii plecau in vacanta sau ieseau in oras,  eu faceam research, strategie, participam la tot felul de cursuri si investeam banii pe care ii aveam in promovare. In urma cu 7 ani am pus bazele Agentiei de Managemnt si Marketing Medical Brandmatic.ro, singura,  fara investitori, fara fonduri, afilieri, infuzii de capital, zero, cu un singur telefon semi performant.
Adica tot ce ai realizat este creatia ta?
Da, in momentul acesta gestionez 2 companii proprii si tot ce am realizat din punct de vedere financiar am investit si reinvestit in crestere. Stiu ca la inceput imi spusesem in target sa realizez o anumita suma lunar, suma destul de indrazneata cand au vazut-o cei de la financiar, si mi-am dat seama dupa un timp ca lucrand constant si implicat depasisem cu mult acea suma. Atunci am constientizat care era secretul si anume sa te axezi pe obiectiv pentru ca inevitabil aspectul financiar va fi in conformitate. Am avut curaj si multa seriozitate, aceasta seriozitate a fost perceputa uneori ca duritate, insa nici pe departe, am un mod de a motiva si incuraja pe fiecare persoana pe care o intalnesc sa isi depasteasca limitele sa prinda curaj. Pentru cei care au resusit sa ma cunoasca au observat sa sunt o persoana super comunicativa, generoasa care glumeste si rade cu fiecare ocazie.
Ce servicii ofera mai exact Agentia Brandmatic.ro?
 Fiecare institutie medicala care isi doreste sa se promoveze, sa fie mai vizibila in piata are nevoie de un management solid, de organizare in randul echipelor si de o voce care sa comunice in exterior. Vocea suntem noi, Brandmatic.ro, adica oferim servicii de consultanta pentru medici, pentru antreprenorii medicali si nu doar ca ii consiliem dar si punem mana la treaba, realizam strategia si implementam totul IMPREUNA cu toti cei implicati in respectiva clinica/spital. Asta presupune servicii de programare IT, grafic design, copywriting, creare de continut foto- video, administrare platforme de social media si cursuri dedicate echipelor pentru o mai bune relationare si functionare.
Sunt dispusi angajatii sa participe la cursuri?
Noi am gandit aceste programe de dezvoltare profesionala sa fie cat mai dinamice, atractive, sa cuprinda lucrurile esentiale si sa salveze timp. La momentul actual dispunem de 14 programe dedicate receptiilor medicale, coordonatorilor de pacienti, medicilor, dar si asistentilor medicali. Nu am lasat niciun departament pe dinafara, de aceea credem ca doar IMPREUNA putem colaboram pentru a atinge obiectivele mult dorite si de a aduce schimbarile benefice, atat de necesare.
Si cum mai exact serviciile agentiei Brandmatic ajuta aceasta industrie?
 Aici simtim ca ne aducem foarte mult aportul in upgradarea sistemului medical,  prin imbunatatirea expereintei fiecarui pacient indiferent ca vorbim de sistemul de stat sau privat. Dupa ce navigam angajatii printr-o serie de cursuri, dupa ce le aratam ca exista si alte metode de lucru mai inteligente, mai umane, le aratam un nou mod de actiune si  tip de mindset,  ii evaluam si supraveghem sa ne asiguram ca implementeaza cele prezentate la cursuri.
 Am pierdut notiunea cifrelor, a numarului de participanti, dar in toti acesti ani, cu fiecare persoana cu care ne-am intalnit si pe care am ghidat in acesta industrie, la momentul potrivit, acestia au facut pasii in directia buna. Ii vedem, ii urmarim si le apreciem fiecare pas. Stim ca am generat impact in mai multe sensuri, unul pentru medic- antreprenor, pentru cresterea lui ca om si ca businessman, un impact pozitiv pentur echipa, pentru organizatie si cel mai important pentru pacient care a primit ce avea nevoie in cele mai bune si sigure conditii. Nu exista marketing mai bun decat experienta ireprosabila.
Ce domenii medicale ati ajutat?
Am inceput in domeniul stomatologic, dar de aici o multime de oportunitati s-au deschis si le-am primit cu mult entuziasm. De la chirurgie reconstructiva, chirurgie plastica si estetica, neurologie, psihologie, cardiologie, ORL, somnologie, terapii alternative, centre medicale si spitale cu toate specializarile, in toate ne implicam cu super mult devotament si este o certitudine ca ne facscineaza sa aflam tot ce este nou la nivel de aparatura, protocoale, tratamente ????
Ce sfat le-ati da medicilor care vor sa isi gaseasca vocea printr-un astfel de serviciu de marketing medical?
In primul rand sa isi aduca aminte de ce au ales sa faca ceea ce fac. Sa se obisnuiasca sa isi dedice timp pentru management, sa isi aleaga colaboratorii in functie de performantele reale, de pregatire, de etica. Avem un curs de manangement care se numeste ” Tactici  fair play si fair trade in managementul medical”  si sa colaboreze cu echipa constant. Pentru ca o echipa sa dea randament are nevoie de un leader gata sa intervina in situatiile neprevazute si sa fie un adevarat sprijin si model de urmat. Le supuneam managerilor: ” fa-ti echipa sa isi doreasca sa fie ca tine!” atunci e evident ca esti apreciat, ca vad potentialul, ca esti respectat si ca sunt dispusi sa faca tot ce este mai bun pentru visul tau in favoarea intregii comunitati. Este un cerc bine conturat, totul are un sens si o traiectorie clara, si noi reglam asta prin tot ce facem.
Care sunt obiectivele pentru 2024?
Sa dezvoltam in continuare ceea ce am realizat pana acum, cu maxim entuziasm. Anul trecut am organizat 21 de evenimente dedicate industriei, iar anul urmator, conform agendei, este si mai promintator. Sa oferim clientilor solutiile de care au nevoie si sa ii sustinem in evolutia lor cu serviciile potrivite, sa cream noi legaturi de business si sa “atacam” planul international, cu toate acestea Romania va ramane mereu acasa ????
Sursa: volksbank.ro