8 IDEI CONCRETE PENTRU PROMOVAREA CLINICII IN 2022

Marketingul este o stiinta cu date exacte, dar care are o componenta geniala  si anume creativitatea. Cum reusesc industriile medicale sa se diferentieze, intr-o piata atat de ofertanta, tine de un cumul de activitati bine sincronizate realizare in colaborare.
Si ca sa scurtam tot acest traseu foarte laborios, vom enumera in cele ce urmeaza 8 idei concrete de promovare cu care nu am dat gres niciodata, ba mai mult am avut de castigat. Ce au castigat clientii nostri, adica clinicile? De la capital de imagine, popularitate, am inspirat si motivat, am atras noi pacienti, noi colaboratori, am reusit sa avem o retentie considerabila din leadurile obtinute, ne-am fidelizat pacientii existenti si cel mai important, veniturile au crescut de la an la an, iar clientii nostri si-au extins business-ul.
1. Website – este varianta virtuala a clinicii. Nu are voie sa fie altfel decat super functional, usor de accesat si navigat pe orice dispozitiv, vizual creativ si plin cu informatii prezentate smart, utile. Mentalitatea ” l-am facut ca sa avem si noi ceva in google” trebuie sa dispara. Nu este suficient sa fii prezent daca nu iti face niciun serviciu, ba mai mult trezeste suspiciune asupra profesionalismului daca nu funcntioneaza  “racheta” in 2022.
2. Podcast– tot mai multi oameni cauta informatii cat mai target-ate din susrse vizate, sunt intersesati de opinii calificate, dar prezentate intr-un mod relaxat.
3. Creaza-ti propria comunitate- Oameni cu aceleasi nevoi, pareri, obiective, interese, se strang in comunitati si au nevoie unii de altii pentru a se simtii ca apartin unei societati. Din ce in ce mai multi oameni traiesc intr-un fel sau altul izolati si simt nevoai ade exprimare si validare. Creaza un grup privat pe o anumita tema, organizeaza evenimente online sau offline, evenimente caritabile, concerte, targuri, etc… sky is the limit in acest sens.
4. E-mail marketing. Nu face uz de acesta tehnica, folosita intr-un mod creativ aduce beneficii enorme respectand toate normele GDPR. Fiecare clinica detine resurse uriase si trebuie sa protejeze aceste resurse prin servicii de cyber security, vezi aici detalii:https://brandmatic.ro/securitatea-cibernetica-a-cabinetului-prioritate-maxima/
5. Video content & Youtube – Daca ei pot, poti si tu, dar fa-o intr-un mod high class 🙂 Da, nu vorbim aici de challenge-uri, de influenceri, nu, este nevoie doar de putin curaj de expunere si de un mic exercitiu de dictie. Aveti suficiente informatii pe care sa le furnizati si pe care pacientii vostri au nevoie sa le afle. Cu un script bun, un cadru prietenos si luminos, poti realiza in 2022 un video excelent pe care sa il urci in contul tau de Youtube si pe care sa il distribui pe platformele de social media. Un consultant de video marketing te poate ajuta sa creeze totul in acest sens astfel inact sa ajungi la rezultate grozave.
6. Blog – Trafic organic pentru website – Scrie articole lunar sau opteaza pentru un serviciu de copywritting pe zona medicala. Nu ignora aceasta componenta pentru ca este una dintre principalele generatoare de trafic in website, iar asta asigura mult mai multe vizite decat orice Ad (ma rog daca vrei sa “arunci” bugete uriase in Google Ads do it, noi venim cu solutii cost effective pe care sa ti le poti permite in mod regulat pe termen lung ).
7. Refferals – a venit timpul sa iti identifici partenerii de business, colaboratorii, ambasadorii care sa te recomande in mod public. Este o actiune care are nevoie de ceva mai multa pregatire si iti recomandam sa contactezi programul #BrandmaticMentor pentru a afla cum poti sa implementezi corect acest lucru pentru clinica ta.
Lucky no. 8  – Echipa  adica Brandul Personal. De cativa ani recomandam medicilor sa isi construiasca brandul personal independent de brandul clinciii. Pacientii (oamenii) vor sa vada oameni (doctori), increderea se castiga din interactiune.  Am scris numeroase articole despre importanta si beneficiile pe care le aduce brandul personal si putem vorbi despre acest subiect ore in sir motiv pentru care am creat cursuri dedicate acestui subiect si ghiduri practice pentru realizarea brandului personal (vezi aici): https://brandmatic.ro/produse/
Speram ca aceste idei sa iti aduca mai multa motivatie si inspiratie pentru a iti promova clinica intr-un mod autentic. Nu te raporta doar la ce fac ceailati, cauta sa vezi ce poti face maxim cu ceea ce detii deja si anume informatie, oameni, echipa si cu ajutorul unui consultant specializat in marketing medical, vei ajunge in scurt timp la rezultatele dorite.
Marketing-ul este o componenta din business-ul tau care te ajuta in evolutie, nu ceva extra, optional.
#BrandmaticMentor este ajutorul tau de nadejde din 2016 🙂 Succes!